Tot 5 kilo weg in 4 weken

Koolhydraatarm dieet plus sport: de weg naar snel figuursucces. Wat te eten wanneer en hoeveel koolhydraten zijn oke om gewicht te verliezen.

Een koolhydraatarm dieet in combinatie met kleine trainingssessies is een gemakkelijke manier om in korte tijd snel 5 pond af te vallen. We raden een matig koolhydraatarm dieet aan dat 100 gram koolhydraten per dag toelaat.

Dat is geen probleem als je je houdt aan onze toprecepten voor lunch en diner. Voeg het koolhydraatgehalte van beide recepten toe en gebruik de richtlijn voor het ontbijt. Vermijd alle voedingsmiddelen op onze koolhydraatvanger tijdens de koolhydraatarme fase.

Zo werken koolhydraatarme diëten

Lange pauzes tussen de maaltijden zijn ook belangrijk. Probeer het te doen met ontbijt, lunch en diner. Als het een tussendoortje moet zijn, moet het eiwitrijk zijn: zoals yoghurt, een gekookt ei, een stukje gerookte vis of een halve avocado.

In de ochtend

Sommige koolhydraten zijn toegestaan ​​bij het ontbijt, je krijgt dan een koolhydraatarm ontbijt. Maar vermijd witmeelproducten. Beter dan honingbroodjes: volkorenbrood met kaas, ei, fruitkwark, fruitsalade of een huisgemaakte muesli van volkoren havervlokken, yoghurt, veenbessen, appel en gemalen lijnzaad. Snijd bananen alsjeblieft weg tijdens het dieet, ze bevatten veel fructose!

Middag

Kies voor de lunch recepten met een iets hoger koolhydraatgehalte. Bijvoorbeeld de aubergine ovenschotel met feta, rucola met lamsvlees en gegrilde groenten of de gebakken snoekbaars. Ga je uit eten, kies dan voor een salade met vis of vlees ernaast. Natuurlijk eerst zonder brood en zonder zoete sauzen zoals ketchup of duizend-eilanddressing.

Avond

Nu is het vooral belangrijk om te beknibbelen op koolhydraten. Zoek naar recepten die minder dan 15 gram koolhydraten per portie bevatten. Dit verbetert het gewichtsverlieseffect en de vetverbranding ’s nachts. Top: de ossenhaas met cranberrysaus of de zalmschijfjes op komkommergroenten.